Thursday 3 May 2018

Bulan Huru-hara


Assalamualaikum,hai dan kabare kepada semua (cakap Jawa sikit walaupun tu je yg tau).hahaha..tadaaaaaa..finally Emma back in here selepas dua minggu turut-menurut been busy dengan tuntutan kerja hakiki yang berlambak....

fening...baru masuk office dh byk keje
kenduri sana sini,




Pinjam baby kawan kat kenduri


dan kelas yg dah hampir sebulan start (Baru dalam tiga minggu je sebenarnya..saja nak gempak nampak macam lama sikit😅) 


Emma akui,so far mmg rasa agak susah nak berbahagi masa dengan kerjaya, study dan personal life. Mungkin setakat ni Emma belum berjaya jadualkan dan susun atur dengan sempurna but everything’s still in a good shape and the flow runs smoothly, InsyaAllah, May Allah ease everything.,aminn ya Rabbal alamiin..

Mungkin juga faktor kerjaya Emma yg memerlukan tumpuan yg jitu. Bukan apa..liaise dengan bermacam company dalam dan luar negeri (kot salah information given or taken mmg kena perambat la dengan org atasan).
Ok...cukup dengan bebelan mengarut keluh kesah ku itu..sekarang bebelan lain pula....




34,33,32,31...dalam kiraan 1,2,3 mmg simple, senang dan amat mudah untuk dilakukan...
even budak pra-sekolah pon mampu setelkan... apa yg Emma nak cakap kat sini cuba korang bayangkan angka2 tadi dalam Celsius(°C) atau Fahrenheit(°F) atau Rankine(°R) atau Kelvin(K).yes...unit of temperatures.




Suhu bilik atau suhu ruang, dalam penggunaan ilmiah merupakan satu julat suhu yang dianggap biasa/selesa oleh manusia dalam satu ruangan tertutup. Suhu ini lebih kurang antara 20 hingga 25 darjah Celsius (°C) (68 hingga 77 darjah Fahrenheit (°F), 528 hingga 537 darjah Rankine (°R), atau 293 hingga 298 Kelvin (K), walaupun nilai tersebut bukanlah suatu nilai yang ditentukan secara persis. Untuk kemudahan pengiraan, sering digunakan angka 20 °C atau 300 K.
Itu untuk suhu bilik. Korang bayangkan pula kalau 32°C (305.15 Kelvin’s) atau 33°C (306.15 Kelvin’s) untuk suhu persekitaran pula..panas wei...kalau berjemur, rentung wo kulit (pakai sunblock pon tak berguna kerana habis cair dek peluh).kat bawah ni keratan akhbar tahun 2016.

Paling rendang 33°C..korang raseeee?


Syukur Alhamdulillah untuk kita-kita yang bekerja dalam pejabat, ber-penghawa dingin dan nyaman (tu pon kadang2 merungut dikala black-out atau air-cond tak sejuk..).



Untuk yg bekerja disektor pembinaan memang Emma tabik spring toing-toing kat depa. Cekal dan tabah dalam mencari rezeki demi kelangsungan hidup.




Macam ada sorang kawan Emma ni yang berkerja dalam field engineering construction. Pakai sunblocks mcm mane pon tetap sunburned gak.Berbelang-belang tangan, muka dek sunburns.(tetiba teringat lak kat beliau).

Ni bukan beliau a.k.a kawan Emma tu yer..haha


Baby pon sunburned...pun bukan baby Emma hokay...



Straight to the point, Emma nak berceloteh mcm mana nak menangani masalah suhu persekitaran yg tinggi sekarang ni especially untuk yang bujang or acah2 bujang (weekend spouse),student atau bekerja (khusus duduk menyewa bilik).

Akan tetapi disebabkan kelopak mata pon dah segan+berat nak celik, kepala pon dah senak semacam (sebab tak rest dari pagi kot) Emma terpaksa berlabuh kat sini dulu. InsyaAllah akan disambung dalam next entry dalam masa terdekat ni...
Till we meet again


No comments:

Post a Comment

SHORT TRIP PERCUTIAN KE VIETNAM

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua. Berjumpa lagi kita setelah lama tidak bersiaran. Kali ni emma nak share kisah percutian Emma ke...